Nøgletal og data
Her på siden finder du data og rapporter om Carolineskolen.
Carolineskolen i tal 2023/24
Skolen har ca. 230 elever fra børnehaveklassen til 9. klasse.
Skolen har ca. 30 ansatte, heraf 22 lærere, seks pædagogiske medarbejdere i SFO/Klub, tre i ledelsen (skoleleder, viceskoleleder, ansvarlig for jødisk undervisning), en skolesekretær, en pedel og en pedelmedhjælper.
Undervisningsministeriets nøgletal
Hvert år offentliggør Undervisningsministeriet nøgletal for alle skoler i Danmark. Der er foruden eksamenskarakterer bl.a. data om undervisningseffekten, dvs. hvordan eleverne klarer sig sammenlignet med, hvad man kan forvente ud fra forældrenes socioøkonomiske baggrund.
Se alle nøgletal for Carolineskolen på Undervisningsministeriets hjemmeside
Karaktergennemsnit
Ved Folkeskolens Afgangseksamen i 2023 opnåede Carolineskolens 9. klasses elever et karaktergennemsnit på 9,0.
Se Carolineskolens karaktergennemsnit de sidste 10 år på Undervisningsministeriets hjemmeside
Tilsyn med undervisningen
Styrelsen for Undervisning og Kvalitet under Undervisningsministeriet fører overordnet tilsyn med undervisningen på alle privatskoler i Danmark.
Tilsynserklæring skoleåret 2022-2023
Tilsynserklæring skoleåret 2023-2024
Elevernes trivsel
Hvert år besvarer eleverne et spørgeskema på skolen for at tage temperaturen på undervisningsmiljøet og børnenes trivsel.
Se resultat af trivselsundersøgelsen 2022/23 for 0.-3. klasse
Se resultat af trivselsundersøgelsen 2022/23 for 4.-9. klasse
Forældrenes tilfredshed
Skolen inviterer løbende forældrene til at deltage i en tilfredshedsundersøgelse. Resultaterne samles i en rapport, som lægges på hjemmesiden.
Hent den seneste forældretilfredshedsundersøgelse
Kvalitetssikring af undervisningen
Skoleledelsen følger tæt med i undervisningen og besøger alle lærerne flere gange årligt i deres undervisning. Derudover deltager ledelsen på minimum ét af klasseteammøderne, hvor årsplaner og evaluering af eleverne diskuteres. Ledelsen ønsker herigennem at sikre, at årsplaner og teamaftaler bliver ført ud livet. Derudover er ledelsen ekstra opmærksom på om at støtte lærerne, hvis der er særligt udfordrende opgaver i en klasse.
Ledelsen ser alle klassers test og evalueringsresultater løbende og er i tæt dialog med lærerne herom.
Skolens ledelse afholder MUS-samtaler, hvor lærerne bl.a. har mulighed for at drøfte ønsker om kompetenceudvikling. Ledelsen fremmer efteruddannelse i tæt samarbejde med lærerne ved at sætte tilstrækkelige resurser af til området i skolens budget.
Lærerne underviser fortrinsvis i deres linjefag for at sikre, at de har den nødvendige faglige kompetence. Derfor lægges der ved nyansættelser særlig vægt på ansøgernes linjefag.